Ons team

Gert-Jan van der Wal

Eigenaar
Bart Scholtus

Bart Scholtus

Ontwikkelaar
Simone Barten

Simone Barten

Backoffice

David van der Wal

Helpdesk

Wat wij doen

Wij ontwikkelen, onderhouden en ondersteunen een professionele, eenvoudige, veilige en betaalbare oplossing voor besturen van kerken en andere goede doelen instellingen. Het idee om dit te doen ontstond nadat Gert-Jan, initiatiefnemer van Bestuursgemak, een inrichting op maat had ontwikkeld voor een landelijke kerkelijke organisatie en het resultaat daarvan met grote interesse door verschillende (kerk)bestuurders werd bekeken.

Bestuursgemak is een professionele oplossing door te kiezen voor Microsoft 365 als fundament. Microsoft 365 wordt wereldwijd door de grootste en kleinste bedrijven ingezet om samen te werken en documenten te archiveren. Het is altijd beschikbaar en prima beveiligd.

Standaardisatie maakt deze oplossing eenvoudig. Omdat Bestuursgemak altijd hetzelfde werkt en de werking bovendien uitgebreid is gedocumenteerd, kunnen gebruikers er op ieder gewenst moment gemakkelijk zelf mee aan de slag. Dit maakt het makkelijk om het gebruik van het platform eigen te maken.

Daarnaast hebben wij onze kennis van en ervaring met de werkwijze van besturen in het platform toegepast. Wij weten hoe mensen vergaderingen organiseren. Hierdoor sluit de inrichting goed aan op de praktijk van vergaderen en dossierbeheer.

Bestuursgemak is veilig, omdat bij de inrichting meteen de vereisten van de AVG voor het verwerken van persoonsgegevens meteen zijn toegepast. Dit was mogelijk door onze kennis van de AVG en onze ervaring als Functionaris Gegevensbescherming. Daarnaast past Microsoft professionele beveiligingsstandaarden toe om alles veilig te bewaren.

Maar Bestuursgemak is ook betaalbaar. Door te standaardiseren en te automatiseren voorkomen we in de inrichtingsfase vele uren consultancy en advies. Ook de ondersteuning en support zijn eenvoudiger, omdat alle klanten met dezelfde inrichting werken.

Bovendien bieden we support, beheer en onderhoud binnen de standaarddienstverlening aan. Alleen voor uitbreidingen en extra trainingen rekenen wij meerkosten. Voor ANBI-instellingen zijn onze tarieven inclusief btw, waarmee we aan elke klant 21% korting verlenen over de eenmalige kosten én de terugkerende kosten.

Altijd bereikbaar en toegankelijk

​Bestuursgemak is 24 uur per dag bereikbaar via het klantportaal. Daar treft u documentatie over de werking van Bestuursgemak en kunt u een vraag aan de supportdesk stellen. In geval van een calamiteit kan er telefonisch contact worden opgenomen en indien nodig gaan we meteen voor u aan de slag. Onze werktijden zijn flexibel, waardoor we ook in de avonduren support kunnen verlenen of bij u op locatie een (start)training verzorgen.

Partnerschappen

  • partner van Microsoft en met de status van Cloud Solution Provider.
  • partner van Acronis Backup and Cybersecurity software.
  • partner van Vereniging Kerkrentmeesterlijk Beheer (VKB).

We hebben een nauwe samenwerking met de Gereformeerde Gemeenten en worden bij de plaatselijke gemeenten aanbevolen sinds 2020.